Több mint száz diák kapott támogatást a Tiszaroffi Ösztöndíjrendszerben az elmúlt szemeszterben

A 2017/2018-as tanév második szemeszterében összesen 111 diák kapott támogatást tanulmányaihoz a Tiszaroffi Ösztöndíjpályázat és a Tiszaroffi Továbbtanulási Ösztöndíjpályázat keretében – hangzott el a félév zárórendezvényén Szolnokon, a rendezvény helyszínét biztosító Damjanich János Múzeumban.

Magyarország számára kiemelten fontos, hogy minél több képzett fiatal szakember lépjen be a munka világába, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ezért elkötelezetten támogatja a szakember képzés fejlesztését. A jegybank e cél eléréséhez olyan, az oktatásban résztvevők által pályázható forrásokat hívott életre, amelyek segítséget nyújtanak abban, hogy az anyagi nehézségek ne legyenek akadályai a továbbtanulásnak – mondta el Dr. Ferkelt Balázs, az MNB Oktatási Igazgatóságának vezetője a Pallas Athéné Domus Animae Alapítvány és a Merkating Nonprofit Kft. által szervezett Tiszaroffi Ösztöndíjpályázat és a Tiszaroffi Továbbtanulási Ösztöndíjpályázat közös, a 2017/2018-as tanév második szemeszterét lezáró rendezvényén.

Az MNB egy másik projektjében, a Civilháló keretein belül – partnerein keresztül – eljuttatja azt az alapvető ismeretanyagot, amely az alacsony képzettséggel rendelkező hátrányos helyzetű lakosság, közfoglalkoztatásban résztvevők számára közérthető módon magyarázza el a pénzügyi folyamatokat, a családok lehetőségeit. A cél, hogy ne kerüljenek abba a helyzetbe, amely az elmúlt évtizedekben a lakosság jelentős részét hátrányosan érintette az alapvető pénzügyi tudás hiánya miatt – tette hozzá Dr. Ferkelt Balázs.

Mai világunkban a technológia olyan rohamos átalakuláson megy át, hogy a tegnap megszerzett tudás lehet, hogy holnap már kevés lesz – hívta fel a figyelmet Dr. Szapáry György, az MNB elnöki főtanácsadója. Az elektronika, az IT, a robotika már most átszövi a mindennapokat. Azok tudnak talpon maradni, akik képesek lépést tartani a hétköznapok kihívásaival – fogalmazott.

Hamarosan megkezdi szakmai működését a Magyar Nemzeti Bank Oktatási és Tudományos Kör, amely az MNB alapító részvételével a Pallas Athéné Alapítványok és a jegybank által támogatott oktatási programok résztvevőinek és ösztöndíjas hallgatóinak kínál szakmai támogatást és közösséget – ismertette Dr. Dubéczi Zoltán, az MNB elnöki főtanácsadója. Az egyesület célja, hogy gyors és közvetlen tájékoztatást nyújtson tagjai számára a különféle szakmai és tudományos lehetőségekről és exkluzív rendezvényekről, emellett saját programjaival, előadásokkal, szakmai rendezvényekkel segítse a tudományos párbeszéd előmozdítását, valamint erősítse a hazai közgazdaságtani, pénzügyi és interdiszciplináris területen tevékenykedő kutatók és oktatók aktivitását.

A Tiszaroffi Ösztöndíjpályázat és a Tiszaroffi Továbbtanulási Ösztöndíjpályázat hathatós anyagi támogatást tud nyújtani ahhoz, hogy a hátrányos helyzetből induló tehetséges fiataloknak minél magasabb képesítés megszerzésére nyíljon lehetőségük – mondta el Dr. Szakács Attila, a Merkating Nonprofit Kft. ügyvezetője. A 2017/2018-os tanév második szemeszterében 38 fő középfokú-, valamint 71 fő felsőfokú intézményi hallgató, továbbá két PhD-jelölt kapott támogatást a pályázati rendszerben – ismertette Dr. Szakács Attila.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a közgazdasági, pénzügyi szakterület mellett egyre nagyobb fontossággal bír a pénzügyi fogyasztóvédelmi terület megismerése, melynek fejlesztésében a MNB által hathatósan támogatott képzések egyik nyertese, a Merkating Nonprofit Kft. is együttműködő partner. Ennek keretében a lakosság legjobban érintett rétegeiben – hátrányos helyzetűek, közfoglalkoztatottak, pályakezdők, családalapító fiatalok – ingyenes képzésein keresztül segíti a pénzügyi kultúra fejlesztését.

Az MNB Oktatási Igazgatóságának szakemberei egy érdekes teammunkával készültek a rendezvényre. A jelenlévő diákoknak az MNB Pénzmúzeum terveiről kellett elmondani véleményüket. A résztvevők négy fős csoportokat alakítva töltöttek ki egy kérdőívet a leendő pénzmúzeum koncepciójáról, illetve leírhatták, ők mit csinálnának másképp, mit hiányolnak még az elképzelések közül, a tervek alapján mennyire találják interaktívnak a kiállítást. A második feladatlapon a kiviteli terveket, arculatot, színeket, a Pénzmúzeum kialakítását kellett értékelniük az alapján, mennyire találták érdekesek a koncepciót – a leggyakrabban előforduló észrevételeket, illetve a legjobb ötleteket figyelembe veszik a végleges tervek kidolgozása során.

A rendezvény lezárásaként az MNB egy-egy ajándék oktatási játékkal és könyvvel lepte meg a középiskolásokat, és egy négy részes szakmai könyv gyűjteménnyel a felsőoktatásban tanulókat.